I dokonalé dívky mají svoje chyby

Zdá se, že pětici dívek ze střední školy Beacon Heights High nespojuje téměř nic. Caitlin je nadaná fotbalistka, violoncelistka Mackenzie se uchází o stipendium na prestižní hudební školu, o exotické krásce Avě se povídá, že je ochotná nabídnout i vlastní tělo, jen aby měla dobré známky. Julie je mimořádně oblíbená a o někdejší školní královnu Parker se už nikdo nezajímá.

Když se na jedné hodině dostanou dívky do jedné diskusní skupiny, ukáže se, že všechny nenávidí jednoho kluka. Nolan Hotchkiss každé z nich nepěkně ublížil… a ony se rozhodly pomstít se. Naplánovaly dokonalou vraždu. Jaké však bylo jejich překvapení, když Nolana někdo zavraždil přesně tím způsobem, jaký vymyslely. Žádná z holek ale nevraždila. Kdo tedy? Na to musí najít dívky najít odpověď dřív, než jejich dokonalé životy skončí v troskách.

Navzájem si volaly a hovořily vzrušeným šepotem. Cítily se strašně, ale byly to chytré holky. Logicky uvažující holky. Nolan Hotchkiss je pryč a s ním odešel diktátor střední školy Beacon Heights High. To znamená konec pláče, konec šikany. Konec života ve strachu, že prozradí něčí strašné tajemství – bůhví kolik jich znal. Nikdo neviděl, jak šly v noci s Nolanem nahoru – na to si daly pozor. Nikdy je s ním nikdo nebude spojovat.

Něšťastná náhoda nebo úmysl?

Americká spisovatelka Sara Shepardová se proslavila svou románovou řadou Roztomilé malé lhářky, podle které byl natočený i úspěšný televizní seriál. V knize Perfekcionistky najdete několik věci, kterými vám budou připomínat Lhářky – opět je zde pětice dívek, neznámý vrah a přitažlivý učitel, který vypadá podezřele. Nechybí elitní střední škola, kde je téměř každý chytrý, oblíbený, hezký a bohatý a běžné starosti mladých lidí, se kterými bojují i naše hrdinky (rodinné problémy, láska, snaha o dobré školní výsledky, přátelství, rivalita, žárlivost, touha po pomstě).

Dívky jsou ale opravdu sympatické a jejich životní příběhy zajímavé. I když jsou jenom doplňkem k hlavní dějové lince, kterou je záhadná smrt spolužáka, autorka si na nich dala záležet, takže se může stát, že vás víc než vyšetřování Nolanovy smrti bude zajímat, jak dívky čelí nenadálým událostem, které se v jejich životech odehrávají. Každá z krátkých kapitol navíc končí v tom nejnapínavějším momentu, takže je téměř nemožné knihu odložit dřív, než se dozvíte, jak to všechno dopadne. Když už si myslíte, že víte, kdo je vrah, překvapí autorka nečekaným dějovým zvratem a vaši teorii vyvrátí. A nejen to – přibudou i nové otázky (nejen) ohledně toho, co se vlastně tu osudovou noc stalo. Sara Shepardová i touhle knihou dokázala, že psát umí. Uvidíme tedy, co pro čtenáře přichystala v knize Hodné holky, která je pokračováním Perfekcionistek.

Hodnocení: 4,5/5

O knize PERFEKCIONISTKY

Autorka: Sara Shepardová